Retourneren & aanvragen

 

Waar moet ik op letten?

Wil je je bestelling of een deel ervan retourneren? Houd dan rekening met onderstaande punten.

  • Je kunt een artikel terugsturen binnen 14 dagen na ontvangst.
  • Stuur een ingevuld retourformulier mee.
  • De kosten voor het terug zenden zijn voor de consument.
  • Je bent zelf verantwoordelijk voor je retourzending: bewaar de Track & Trace van het geretourneerde pakket goed.
  • De artikelen retourneren in de originele productverpakking.
  • De artikelen mogen niet beschadigd of gebruikt zijn.
  • Ballonnen mogen in verband met hygiëne niet teruggestuurd worden wanneer de verpakking is geopend.
  • Indien er schade is ontstaan aan het product dan ben je als klant verantwoordelijk voor de waardevermindering. Twijfel je over de retour mogelijkheden dan kun je contact met ons opnemen om dit te bespreken.

Wat als het bezorgde artikel kapot is?
Ons advies is om het artikel direct bij ontvangst te controleren op mankementen. Wanneer blijkt dat het artikel beschadigd is, neem dan binnen 24 uur na ontvangst contact op met info@whoopdeals.nl 

Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?
- Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
- Maatwerk producten / producten die een gepersonaliseerd karakter hebben. (Bijvoorbeeld gepersonaliseerde bedankjes, textiel, decoratiematerialen)
- Digitale en fysieke cadeaubonnen en -kaarten die verzilverd zijn. (Bijvoorbeeld gift cards of vouchers)

Hoe kan ik een artikel retourneren?
Stap 1: Doe de producten die je retour wilt zenden terug in een stevige doos.
Stap 2: Voeg het orderformulier toe.
Stap 3: Breng het pakket naar een postlocatie (Postnl/DHL/DPD). Bewaar het verzendbewijs goed!
Stap 4: Wij regelen de rest!

 

WhoopDeals Retouren
Tuinstraat 115

3901RA, Veenendaal

 

Welk bedrag krijg ik terug?
Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

VOORBEELD 1: Je hebt voor € 30,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie ontvang je € 10,- retour.

VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in Nederland voor € 50,- aan artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 30,-. Je hebt hierdoor geen recht op meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is € 20,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzendmethode.

Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?
Zodra wij de retour hebben ontvangen zal uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst de terugbetaling verwerkt worden. 

Bestelling annuleren
De bestelling kan geannuleerd worden door contact op te nemen met onze klantenservice (info@whoopdeals.nl). De bestelling kan niet meer geannuleerd worden op het moment dat jouw bestelling al verpakt en/of verzonden is. In dit geval kun je gebruik maken van het herroepingsrecht. 

Gevolgen van de annulering

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten, indien de gehele bestelling wordt geannuleerd) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de annuleringsmededeling. Indien je slechts een deel van je bestelling annuleert dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zal voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. 

Aansprakelijkheid
Wij zijn als ontvangende partij van uw retourzending niet verantwoordelijk voor schade/vermissing van het pakket tijdens het transport. Bewaar het verzendbewijs welke u ontvangt van de partij waarmee u het pakket retour stuurt goed. 

Kosten bij retourneren

Wanneer je een bestelling retourneert betaal je zelf de retourkosten. Retourneer je de gehele bestelling? Dan wordt het totaal bedrag van u bestelling terugbetaald exclusief verzendkosten. Artikelen kunnen worden terug gestuurd binnen 14 dagen na ontvangst.

 

Voorwaarden voor retourneren

De bestelling kan binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Uiteraard mogen de geretourneerde producten niet gedragen of gewassen zijn en moeten ze voorzien zijn van alle eventuele labels en verpakkingen. De artikelen mogen gepast, maar niet gedragen worden. Schoenendozen dienen niet gebruikt te worden als verzenddoos en dienen dus niet voorzien te worden van plakband of stickers. Bewaar artikelen ook niet in rokerige ruimtes of in een keuken aangezien artikelen met een geur niet als retour geaccepteerd zullen worden. Ondergoed is vanuit hygiënisch oogpunt uitgezonderd van de retourprocedure.

De volgende artikelen kunnen niet geretourneerd worden:

•Artikelen die langer dan 14 dagen geleden ontvangen zijn

•Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken

•Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals viezigheid of vlekken

•Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn

•Artikelen waarvan de verpakking beschadigd is door gebruik of onvoorzichtig openen van de doos.

Let op! Indien de 14 dagen zijn verstreken kun je de bestelling niet meer retour zenden. Producten die door jou toedoen beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, komen niet voor ruilen of restitutie in aanmerking.

Meld hiernaast uw retourzending online aan.

 

RETOURFORMULIER

Geldig voor een termijn van 14 dagen na ontvangst.